Rtěnka Dior
- KoupitKoupitKoupitKoupitKoupitKoupitKoupitKoupitKoupitKoupitKoupitKoupitKoupitRtěnka Dior
Romantika a ženskost
V roce 1953 módní dům Christian Dior představil první řadu rtěnek, ale tomu předcházela řada událostí. Ve 40. letech se rovnost s muži ženám již nezdála tak atraktivní. Dior cítil, že se priority změnily a znovu vrátil svou pozornost ztracenému luxusu a kouzlu ženskosti. Oblečení s různými siluetami pro návrháře nebylo dost dokonalé - elegantní tvary vyžadovaly jasný akcent, kterým se stala červená rtěnka. Umělec věřil, že jeden barevný akcent může zcela změnit vzhled.
Ale červenou rtěnku nevynalezl Christian Dior. Bylo možné je koupit i ve 20. a 30. letech, ale právě on udělal z ní kultovní prvek líčení. Zároveň návrhář postupně učil všech žen nosit jasné rtěnky. V roce 1949 byla vydána malá řada dekorativních výrobků s jeho jménem, která nebyla určena k prodeji, ale byla představena jako dárek VIP zákazníkům butiku značky v Paříži.
Kultovní líčení rtů
Majitelkami novinky se staly známé herečky Bette Davis a Marlene Dietrich. Nechtěly se ani během natáčení rozloučit s jasným akcentem na rtech, a to navzdory protestům režisérů, kteří se obávali, že diváci nejsou připraveni vnímat tak výrazný makeup. Veřejnost ho však přivítala pozitivními recenzemi, stejně jako řadu rtěnek Rouge Dior, která obsahovala 8 červených odstínů.
Pouzdro bylo vyrobeno v podobě obelisku Luxor instalovaného na pařížském náměstí Place de la Concorde. Balení bylo příliš náročné na to, aby se dalo nosit v kabelce, takže se stalo ozdobou toaletních stolků módních žen z různých zemí. Během života návrháře byl Rouge Dior nově vydán pouze jednou - na prosbu fanoušků značky bylo luxusní pouzdro, které zvýšilo cenu produktu, nahrazeno kompaktnější, zdrženlivější verzí.
Současná kolekce
Nová etapa v historii rtěnek Christian Dior začala v roce 1967, kdy Serge Lutens obnovil katalog. K červeným odstínům přidal fialovou a hnědou barvu. V 80. letech se značka snažila vytvořit rozmanitou škálu a v kolekci bylo 134 různých odstínů, což bylo v té době velmi odvážným krokem. Hlavní myšlenka byla, že žena si může vybrat ten perfektní odstín pro jakýkoli outfit. Tento princip je pro značku stále klíčem k úspěchu.
V hlavní řadě Rouge Dior se objevily nové rtěnečky, s jejichž vlastnostmi budou návštěvníci webu seznámeni v této části online-obchodu:
Couture Color Satin. Poskytuje dlouhodobé pokrytí až 15-16 hodin a liší se také sytostí barevných pigmentů. Vzorec, který obsahuje hyaluronové kuličky, mangový olej poskytuje hydrataci a vizuálně zvyšuje objem rtů.
Ultra Rouge. Má speciální texturu, kterou výrobce porovnává s inkoustem. V sérii jsou pouze jasné barvy a pro tenčí vrstvu se doporučuje použít štětec. Produkt vydrží na rtech až 12 hodin.
Liquid. Tekutá varianta, která poskytuje matný, saténový finiš a extra kovový lesk. Jedná se o směs minerálních vosků, silikonových prášků a olejů, která poskytuje dlouhotrvající barvu po dobu 12 hodin.Na našich webových stránkách používáme cookies. Některé z nich jsou základní, zatímco jiné nám pomáhají vylepšovat funkčnost webových stránek a zdokonalovat vaše zkušenosti s nimi. Potřebujeme váš souhlas s používáním souborů cookies pro váš nejlepší možný zážitek z nakupování a pro jednotlivé nabídky. Pokaždé, když znovu navštívíte naše webové stránky, budou automaticky zpracovány vaše osobní údaje. Další informace o našich souborech cookies a sledování najdete zde: Ochrana osobních údajů